Visit Bruges lanceerde op woensdag 8 maart een gloednieuwe route-app. Hiermee wil de Stad tegemoetkomen aan de digitale wensen van de bezoeker anno 2023.
Schepen van Toerisme Mieke Hoste: “We starten met de vier wandelingen uit onze Oooh!- wandelgids, maar vullen aan met rijkelijk en aantrekkelijk beeldmateriaal zoals afbeeldingen, video, 360°-graden beelden en in de toekomst ook AR. Op die manier voegen we een nieuwe laag toe aan de bezoekersbeleving. Op een laagdrempelige manier moedigen we de gebruikers aan om de 73 POI’s (points of interest) die op deze app staan te bezoeken en dat is natuurlijk goed voor onze musea, bezienswaardigheden en attracties. We gunnen hen ook een kijkje achter de schermen van plekken waar een bezoek niet mogelijk is.”
De app bouwt op twee manieren voort op de strategie van Visit Bruges. Enerzijds door te connecteren met bezoekers op plaatsen en tijdstippen waar bezoekers op zoek zijn naar inspiratie en informatie, anderzijds door deze individuele bezoekers te spreiden over de stad en hen te laten genieten van historische pareltjes die men anders niet te zien krijgt. Zo wordt ook een langere verblijfsduur gestimuleerd.
In zes talen
Visit Bruges biedt de app in zes talen aan vanuit het idee dat een gastvrije stad communiceert in de taal van haar bezoekers. Gebruikers van de app kunnen via een tevredenheidstool feedback geven zodat het aanbod verder kan worden geoptimaliseerd. Schepen Mieke Hoste: “Het is dan ook de bedoeling om de app te blijven vullen met nieuwe content. Zo volgt deze maand nog een boeiende aanvulling in het kader van het ‘Verhaal van Vlaanderen’, waarin we het ‘Verhaal van Brugge’ in de app tot leven brengen.”
Foto: Persdienst Stad Brugge